Tisztelt Felhasználó!

Az Ön által használt böngésző elavult, javasoljuk, hogy oldalunkat a megfelelő vizuális megjelenés érdekében korszerűbb (pl.: chrome, firefox, edge, stb.) böngésző használatával keresse fel ismét!

Megértését és együttműködését köszönjük!

Fővárosi Vízművek Zrt.

Vízművek.hu
Online ügyfélszolgálat
KezdőlapTársaságunkKarrier
Vakbarát verzió
Eng
Online ügyfélszolgálat

Kezdőlap

Ügyintézés
Mérőállás rögzítés Adatváltozás, költözés Lakás-mellékvízmérő cseréje Új locsolási vízmérő igénylése Számlázás, fizetés Prémium ügykezelés

Új szerződés, Igénybejelentés

Adatváltozás, költözés Közös képviselő változás bejelentés Új lakás-mellékvízmérő Mellékvízmérő számlázás újraindítás Új locsolási vízmérő Elvi nyilatkozat
Új víz- és/vagy szennyvízbekötés Tervjóváhagyás Tervkészítés megrendelése Használatbavételi engedély Locsolási kedvezmény igénylés Szerződés megszüntetés

Műszaki ügyek

Hibabejelentés Prémium ügykezelés Mérnöktanácsadás Vízhordási engedély tűzcsapról Fogyasztás szüneteltetés Bekötés megszüntetés

Mérőállás, Mérőcsere

Mérőállás-rögzítés Lakás-mellékvízmérő egyedi és csoportos csere, záróelem pótlás Locsolási vízmérő csere Főmérő csere Időpont módosítás Szerződött partnerek

Számlázás, fizetés

E-számla, Online fizetés Részérték, átalány módosítás Kimutatások lekérése Számlaügyintézés, reklamáció
Lakossági szolgáltatások

Ajánlataink lakossági ügyfeleinknek

 

Kattintson! 

Műszaki szolgáltatások

Csőtöréskeresés Nyomvonal vizsgálat és talajradar Ivóvíz- és szennyvízbekötési terv készítése

Vízvizsgálatok

Ivóvízvizsgálatok Medencevíz vizsgálat Kútvízvizsgálatok

Egyéb szolgáltatások

Prémium ügykezelés Vízálló védelem biztosítás Kiadó és eladó ingatlanok

Összes lakossági szolgáltatás

Üzleti szolgáltatások

Ajánlataink üzleti ügyfeleinknek

 

Kattintson! 

Kiemelt ajánlataink

Komplex vízipari megoldások

Szaktanácsadás Tervezés Kivitelezés Üzemeltetés

Műszaki szolgáltatások

Tűzcsap vízhozam-mérés Vízhordási engedély Csőtöréskeresés és veszteség-felkutatás Nyomvonal vizsgálat és talajradar

Mérnökszolgáltatás

CFD áramlásmodellezés Ivóvíz- és szennyvízbekötési terv készítése

Vízvizsgálatok

Ivóvízvizsgálat Medencevíz vizsgálat Legionella kockázatbecslés

Egyéb szolgáltatások

Prémium ügykezelés Vízálló védelem biztosítás Kiadó és eladó ingatlanok EasyReader leolvasóbot

Összes üzleti szolgáltatás

Referenciáink

Vízminőség
Információk
Munkatérkép Díjszabások Mérők, leolvasás, fogyasztás Számlázás, számlamagyarázat

Munkatérkép - hol dolgozunk?

Vízminőség

Dokumentumtár

Elektronikus ügyintézés

Mérők, leolvasás, fogyasztás

Víztakarékosság Fagy elleni védelem Társasházi távleolvasás

Díjszabások

Lakossági vízdíjkalkulátor Üzleti vízdíjkalkulátor Díjszabások Díjtámogatások Védendő felhasználók

Számlázás, számlamagyarázat

Társasházak számlázása Gazdálkodó szervezetek és intézmények számlázása Számlamagyarázó

Hivatalos, közérdekű

Segítség panaszkezeléshez Jogi háttér, felügyeleti szervek MEKH Felhasználói Elégedettségi Felmérés Üzletszabályzat, ÁSZF Garanciavállalás Ügyfélszolgálati elérhetőségek
Közérdekű adatok
Beszerzés

Beszerzési tervek és eljárások

A kép illusztráció társaságunk működésének egyes folyamatairól.
Társaságunk beszerzési tervei és eljárásai erről a linkről érhetők el.

Beszerzési tervek és eljárások

Közbeszerzési terv Aktuális beszerzési eljárások Aktuális közbeszerzési eljárások Archív közbeszerzési eljárások

Közzétételek

Közbeszerzési közzétételek Szerződések listája Éves statisztikai összegzés

Beszállítói információk

Általános ismertető Előminősítés Adatkezelési tájékoztató Általános szerződési feltételek és kötelező érvényű mellékletek

Társaságunk

Társaságunk
Támogatott projektjeink Szolgáltatási terület Díjak, elismerések, tanúsítványok Akkreditált laboratórium

Alapinformációk

Küldetésünk Tulajdonosok, vezetőség Cégtörténet Támogatott projektjeink Díjak, tanúsítványok Kapcsolat

Társadalmi szerepvállalás

Környezetvédelem Támogatás és szponzoráció Fővárosi Vízművek Sportkör

Irányelvek, irányítási rendszerek

Irányelvek, politikák Integrált irányítási rendszer Üzemeltetés, ivóvízbiztonság Akkreditált laboratórium Energiagazdálkodási irányítási rendszer (ISO 50001) Műszaki fejlesztés

Közzétételek

Közérdekű adatok Közszolgáltatással kapcsolatos információk

Szolgáltatásaink

Szolgáltatási területünk Vízellátás Szennyvízkezelés

Letölthető anyagok

Kiadványok Jelentések Podcast
Sajtó

Hírek

A képen csősérülés utáni utcakép látható, vízben álló autókkal, és úttesttel.
Tájékozódjon társaságunk jelentősebb hibaelhárítási munkáiról, létesítményeiről, eseményeiről. 

Információk

Hírek Sajtókapcsolat
Beszerzés

Beszerzési tervek és eljárások

A kép illusztráció társaságunk működésének egyes folyamatairól.
Társaságunk beszerzési tervei és eljárásai erről a linkről érhetők el.

Beszerzési tervek és eljárások

Közbeszerzési terv Aktuális beszerzési eljárások Aktuális közbeszerzési eljárások Archív közbeszerzési eljárások

Közzétételek

Közbeszerzési közzétételek Szerződések listája Éves statisztikai összegzés

Beszállítói információk

Általános ismertető Előminősítés Adatkezelési tájékoztató Általános szerződési feltételek és kötelező érvényű mellékletek

Karrier

Aktuális pozíciók
Egyszerűsített jelentkezés
Gyakornoki program
Copyright © 2025 Fővárosi Vízművek
Nyitólap Kezdőlap Információk Hivatalos, közérdekű Segítség panaszkezeléshez

Segítség panaszkezeléshez

  • Panaszbejelentés 
  • Írásbeli panasz
  • Szóbeli panasz
  • Válaszadási határidő
  • I. Peren kívüli eljárás
  • II. Jogorvoslati eljárás
  • Fogyasztóvédelmi referenseink

Panaszbejelentés 

Társaságunk célja, hogy Ön minden szempontból elégedett legyen szolgáltatásainkkal, ügyfélszolgálati tevékenységünkkel. Tudjuk azonban, hogy minden nagy szervezet működése során előfordulhatnak olyan esetek, amelyekkel kapcsolatban ügyfeleink megalapozott panasszal élhetnek.

Írásbeli panasz

Amennyiben észrevételeit írásban kívánja jelezni, a következő elérhetőségeinken várjuk bejelentését:

  • Ide kattintva az online felületünkön Kapcsolat, ügyeim – üzenetküldés menüben veheti fel velünk a kapcsolatot.
  • Postán a Fővárosi Vízművek Zrt., 1397 Budapest, Pf. 512 címre küldött levélben

Kérjük, ha panaszának volt előzménye, az ezzel kapcsolatos iktatószámot is szíveskedjék megadni hivatkozásként. A panaszbejelentésre álláspontunkat és intézkedéseinket, illetve azok indoklását írásban küldjük meg Önnek.

Szóbeli panasz

Személyes ügyfélszolgálatainkon

Személyesen szóbeli panaszt ügyfélszolgálati irodáinkban van lehetősége bejelenteni. Az esetleges hosszadalmas várakozási idő elkerülése érdekében javasoljuk egyéb ügyfélszolgálati elérhetőségeink igénybevételét, vagy előzetes időpont egyeztetését.

Ügyfélszolgálati irodáinkba pár kattintással otthonról is kényelmesen foglalhat időpontot az alábbi gombra kattintva.

időpontfoglalás online

Panaszbejelentés esetén, a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontunkról munkatársunk jegyzőkönyvet vesz fel, és személyes megkeresés esetén annak egy másolati példányát Önnek átadja.

Telefonos ügyfélszolgálatunkon 

A telefonos ügyfélszolgálati megkereséseket egyedi azonosítószámmal látjuk el. A hangfelvételeket a fogyasztóvédelmi törvény rendelkezése értelmében rögzítjük, öt évig megőrizzük, és a fogyasztó kérésére azt a rendelkezésére bocsátjuk.  

A másolatot ingyenesen kell az ügyfél részére biztosítani, ha a folyó évben az adott hívásra nézve azonos kérelmet még nem nyújtott be az érintett adatkezelőhöz. A kiadott hanganyag kezeléséről készített tájékoztatónkat ide kattintva tekintheti meg.

Telefonos panaszbejelentés során készült jegyzőkönyvet, amennyiben a rögzített telefonbeszélgetést nem tekinti elegendőnek, a panaszra adott válaszunkhoz mellékelten küldjük meg.

Válaszadási határidő

A panaszbejelentésre a beérkezéstől számított 15 napon belül álláspontunkat és intézkedéseinket, illetve azok indoklását írásban küldjük meg az Ön részére. 

Amennyiben helyszíni vizsgálat, vagy valamely hatóság megkeresése szükséges, akkor a válaszadási határidő egy alkalommal, legfeljebb 15 nappal meghosszabbítható. 

Amennyiben korábbi szolgáltató megkeresése szükséges, a válaszadási határidő legfeljebb 5 nappal meghosszabbítható. A válaszadási határidő meghosszabbításáról és annak indokáról írásban, a válaszadási határidő letelte előtt tájékoztatjuk Önt.

Válaszunkban tájékoztatást adunk arról is, hogy a panasz elutasítása esetén mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatás tartalmazza az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét.

Peren kívüli eljárás, jogorvoslati lehetőségek 

Amennyiben esetleg a fenti lehetőségek egyike sem jár az Ön számára kielégítő eredménnyel, akkor a következő peren kívüli eljárási (Békéltető Testületek), illetve hatósági jogorvoslati (Fogyasztóvédelmi Hatóság, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal) lehetőségek állnak rendelkezésére:

I. Peren kívüli eljárás

Felhasználóink elsősorban az állandó lakcímük/tartózkodási helyük szerinti békéltető testület peren kívüli eljárását kérhetik, melyek elérhetőségeit itt találja, azonban igény esetén lehetőségük van más békéltető testületek (célszerűen a felhasználási helyek szerinti) eljárását is kérni. 

Nem lakossági felhasználóink elsősorban a székhelyük/telephelyük szerinti békéltető testület peren kívüli eljárását kérhetik, melyek elérhetőségeit itt találja. Igény esetén lehetőség van más békéltető testületek (célszerű a felhasználási helyek szerinti) eljárását is kérni.

További tudnivalók

Tájékoztatjuk, hogy társaságunk a jogvita rendezése érdekében békéltető testületi eljárást nem indít, de jogszabályi kötelezettségének megfelelően részt vesz a fogyasztók által kezdeményezett eljárásokban, a felhasználási helyek szerinti békéltető testületek esetében személyes vagy online megjelenéssel is. 

A Békéltető Testületek határozata társaságunkra nézve ajánlás, amennyiben az eljárás kezdetekor úgy nyilatkozunk, hogy a tanács döntését kötelezésként nem fogadjuk el. Kötelezést tartalmazó határozattá akkor válhat, ha az eljárás kezdetekor vagy a határozat kihirdetésekor nyilatkozatunkban a Békéltető Testület döntését magunkra nézve kötelezőként ismerjük el (alávetés).

II. Jogorvoslati eljárás

Ügyfeleink által vélelmezett jogsértés esetében az alábbi hatósághoz fordulhatnak:

Budapesti felhasználási helyek esetében eljáró fogyasztóvédelmi hatóság

Budapest Főváros Kormányhivatala Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1117 Budapest, Prielle Kornélia utca 4/b.
Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 144
E-mail cím: fogyasztovedelem@bfkh.gov.hu
Web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Telefon: 06 (1) 450 2598

Pest Vármegyei felhasználási helyek esetében eljáró fogyasztóvédelmi hatóságok

Pest Vármegyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Főosztály
Cím: 1072 Budapest, Nagy Diófa utca  10-12.
E-mail cím: fogyved@pest.gov.hu
Web: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly
Telefon: 06 (1) 459 4843

Nem számlázással, méréssel vagy leolvasással kapcsolatos panaszok esetén

Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 
Cím: 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52.
Levelezési cím: 1388 Budapest, Pf. 89.
E-mail cím: mekh@mekh.hu, ugyfelszolgalat@mekh.hu
Web: https://www.mekh.hu/
Telefon: 06 (1) 459 7777, 06 (1) 459 7740
Fax: 06 (1) 459 7766

Üzleti ügyfeleink által vélelmezett jogsértés esetén

Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 
Cím: 1054 Budapest, Bajcsy-Zsilinszky út 52.
Levelezési cím: 1388 Budapest, Pf. 89.
E-mail cím: mekh@mekh.hu, ugyfelszolgalat@mekh.hu
Web: https://www.mekh.hu/
Telefon: 06 (1) 459 7777, 06 (1) 459 7740
Fax: 06 (1) 459 7766

Társaságunk elektronikus hírközlés útján megvalósuló reklámjaival kapcsolatos panaszok esetén

Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság
Cím: 1015 Budapest, Ostrom u. 23-25.
Levelezési cím: 1525 Budapest, Pf. 75
E-mail cím: info@nmhh.hu
Honlap cím: www.nmhh.hu
Telefon: 06 (1) 457 7100
Fax: 06 (1) 356 5520
 

Fogyasztóvédelmi referenseink

A megindított eljárásokban a békéltető testületekkel és felügyeleti hatóságokkal kapcsolatot tartó fogyasztóvédelmi referens munkatársaink:

Budapest: Méhes Zsolt Géza
Pest megye: Dombiné Lengyel Krisztina
e-mail: fvreferens@vizmuvek.hu

A felügyeleti, tulajdonosi, fogyasztóvédelmi és érdekképviseleti szervek listája honlapunkon ide kattintva található, részletes elérhetőségeik pedig ide kattintva tekinthetőek meg.

Széchenyi - 2020 Nemzeti arany minősítésű szolgáltató Hungarian water treatment cluster Aqua Publica Europea
Üzletszabályzat, ÁSZF Adatkezelés Impresszum Visszaélési gyanú bejelentése Akadálymentesítési nyilatkozat
Közérdekű adatok Közszolgáltatói információk Támogatott projektek Oldaltérkép SSL tanúsítvány
© 2025 Fővárosi Vízművek
Felnőttképzési nyilvántartási szám: B/2020/005400
Online ügyfélszolgálat
Chatbot Kérdése van?
Széchenyi logó

Tisztelt Ügyfelünk!

Online ügyfélszolgálatunkon {from} várhatóan {to} óráig karbantartási munkákat végzünk.
Ez idő alatt online ügyfélszolgálatunk nem elérhető, kérjük, látogasson vissza később.

Megértését és türelmét köszönjük!

Fővárosi Vízművek Zrt.

Tovább az ügyfélszolgálat oldalára