Ugrás a fő tartalomra

Tisztelt Felhasználó!

Az Ön által használt böngésző elavult, javasoljuk, hogy oldalunkat a megfelelő vizuális megjelenés érdekében korszerűbb (pl.: chrome, firefox, edge, stb.) böngésző használatával keresse fel ismét!

Megértését és együttműködését köszönjük!

Fővárosi Vízművek Zrt.

Hibabejelentés

Kérjük, bejelentést megelőzően az alábbi linken tájékozódjon, hogy nem tervezett, kiértesített vízhiánnyal járó munkáról van-e szó, illetve érdemes megnézni, nincs-e értesítés a kapuban, vagy esetleg a közös képviselő tud a munkáról.

interaktív munkatérkép

Miben tudunk segíteni?

Az ide kattintva megtekinthető szolgáltatási területünkön lévő közterületi vízfolyással, szennyvízkiöntéssel, szerelvényekkel, illetve az aknában/pincében felszerelt bekötési mérőkkel kapcsolatos hibabejelentést elsősorban a 06 80 247 247-es telefonszámon várjuk, ami a nap 24 órájában rendelkezésre áll.
 
Figyelem! Kérjük a lehetőségekhez mérten győződjön meg arról, hogy a bejelentett hiba elhárításában a Fővárosi Vízművek Zrt. az illetékes, mert az indokolatlan kiszállásért az itt felsoroltak szerint díjat számlázunk ki a bejelentők/felhasználók felé.  

A Fővárosi Vízművek csak közterületi, vagy bekötési mérőnél 10 cm-es szakaszt követő, maximum a belső elzáróig terjedő szakaszon található, a társaságunk illetékességébe tartozó hibákat állíthatja helyre.

Hibabejelentését e-mailben is elküldheti a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címre. Bejelentésében, kérjük, adja meg telefonszámát, a hibajelenség pontos címét, helyét is (pl. aknában, úttesten, járdán).

A hibabejelentésre fenntartott elérhetőségeinket kizárólag a zavartalan szolgáltatás biztosítása érdekében és céljából üzemeltetjük. Az itt megtett bejelentések csak a fenti esetekben kerülnek kivizsgálásra/megválaszolásra. 

Kérjük, hogy a hibabejelentésen túli egyéb ügyfélszolgálati megkeresések esetén használja az ide kattintva elérhető ügyfélszolgálati csatornáinkat.

A hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címre érkezett, nem hibabejelentéssel kapcsolatos megkeresések esetén a megválaszolás hiányából adódó problémákért társaságunk nem vállal felelősséget.

Mikor kell vízszerelőt hívni?

Ha a lakásán belül történt csőtörés, vagy részleges vízhiány, az nem tartozik társaságunk karbantartási kötelezettségébe, érdeklődjön a közös képviselőnél, vagy kérje vízszerelő segítségét.

A Fővárosi Vízművek csak közterületi, vagy bekötési mérőnél 10 cm-es szakaszt követő, maximum a belső elzáróig terjedő szakaszon található, a társaságunk illetékességébe tartozó hibákat állíthatja helyre. 

Ha munkatársaink a helyszínen megállapítják, hogy a bejelentett hiba nem társaságunk karbantartása alá tartozik, és mégis azt vízművek által javítandó hibának jelenti be, vagy az illetékességünkbe tartozó hiba esetén az ingatlanra történő bejutás nem biztosított, az indokolatlan kiszállásért díjat számlázunk ki a bejelentők/felhasználók felé.  

Abban az esetben, ha a tapasztalt hiba a bejelentés után megszűnne, kérjük, jelezze, hogy az indokolatlan kiszállást elkerülhessük.

Teendő csőtörés esetén

Minden esetben törekedni kell arra, hogy a lehető legrövidebb időn belül értesítsük a karbantartásra kötelezett, és a bejelentett hiba elhárításában illetékes személyt, vagy szervezetet. 

Ehhez kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül

Ha pincében, vagy az aknában folyik a víz

Karbantartási kötelezettségünk a főmérő utáni belső elzáróig (a mérő és a ház között, a ház felé eső elzáró), vagy annak hiányában a mérő után a ház felé eső 10 cm-ig terjed. Minden, ami ennél beljebb van belső hálózatnak számít, így a hibajavítással kérjük, keressen vízszerelőt. 
Amennyiben nem megállapítható, akkor jelezze a 06 80 247 247-es telefonszámon, ami a nap 24 órájában rendelkezésre áll, vagy egyéb, ide kattintva a honlapon megtekinthető elérhetőségeinken

Ha a társasházon belül, vagy a lakásban folyik a víz

Társasházi közös terület esetén kérjük, hogy a problémát közös képviselő/gondnok felé jelezze, aki szükség esetén tud intézkedni. 

Ha az Ön lakásában folyik a víz, szintén érdemes felvenni a kapcsolatot a közös képviselővel és/vagy a gondnokkal, de sürgős esetben javasolt a kármegelőzés érdekében gyorsszervizhez fordulni. 

Az ingatlanon belüli vízfolyás nem tartozik a karbantartási kötelezettségünkbe, csak abban az esetben tudunk segíteni, ha az egész ingatlan víztelenítése szükséges, ez esetben viszont elzárásra vonatkozó bejelentést csak a közös képviselőtől fogadunk el. 

Ha közterületen folyik a víz

Amennyiben úttesten, járdán, egyéb közterületen tapasztal vízfolyást, kérjük, jelezze a 06 80 247 247-es telefonszámon, vagy a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen.

Parkban /játszótéren tapasztalt vízfolyás/ vízhiány

Kérjük, a játszótéren tapasztalható csőtöréssel/vízhiánnyal kapcsolatban keresse a helyi önkormányzatot, a parkokban található kutak és locsolórendszerek üzemeltetését pedig jellemzően a Főkert Nonprofit Zrt. látja el. A Fővárosi Vízművek nem jogosult karbantartani a parkok, játszóterek vízhálózatát.

Ha a szomszédban folyik a víz

Kérjük, elsősorban próbálja elérni az ingatlan tulajdonosát/használóját. 
Ha a szomszéd lakásban/telken folyik a víz.
Lakás esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot az illetékes közös képviselő/gondnokkal. 

Amennyiben ez nem megoldható és a vízfolyás olyan mértékű, hogy kárveszélyt jelent, esetleg a közterületre is kifolyik, kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon.

Ivókút-közkút nem folyik, vagy nem lehet elzárni

Amennyiben kék nyomókaros közkút meghibásodását tapasztalja, kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon.

A játszótéren tapasztalható közkúttal kapcsolatos probléma esetén keresse a helyi önkormányzatot, a parkokban található kutak és locsolórendszerekkel kapcsolatban pedig a Főkert Nonprofit Zrt.-t. 

A Fővárosi Vízművek nem jogosult karbantartani a parkok, játszóterek vízhálózatát.

Akna/ szerelvény fedlap (törött, hiányzik, csattog)

Ha négyszögletes, minimum 70 cm x70 cm-es, vagy nagyobb közterületi akna fedele hiányzik, az feltételezhetően valamely ingatlan tulajdonosának karbantartásába tartozik, illetve a helyi önkormányzatnál szükséges jelezni, ha törött/sérült/balesetveszélyes.

Amennyiben ingatlanon belüli vízmérő akna fedlapja törött, hiányzik, kérjük annak házilagos javítását/pótlását. (Ez nem a szolgáltató hatáskörébe tartozó hiba.)

Ha az akna fedele kerek, és minimum 50 cm x50 cm-es, Budapesten nagy valószínűséggel a Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. az illetékes, míg az itt képként megtekinthető szennyvíz-szolgáltatási területünkön lévő közterületi kerek akna fedlapokkal kapcsolatos problémákat kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon.

Amennyiben kerek, maximum 25 cm x 25 cm-es közterületi szerelvény (elzáró, tűzcsap) fedele törött/csattog/hiányzik, azt kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon.

Teendő vízhiány esetén

Minden esetben ellenőrizze az interaktív munkatérképünket ide kattintva, amennyiben a környéken munkálatokat végzünk, akkor türelmét kérjük a hiba elhárításáig. 

Lakáson belüli vízhiány

Ha a probléma csak egy vízcsapnál jelentkezik, és a szomszédoknál, más kifolyónál nem jelentkezik, akkor valószínűleg a belső vízvezetékkel lehet gond.

Ha az egész Társasházat érinti a probléma, közös képviselő/gondnok felé jelezze, aki szükség esetén tud intézkedni. Ha csak az Ön lakásában nincs víz, szintén érdemes felvenni a kapcsolatot a közös képviselővel és/vagy a gondnokkal, az ingatlanon belüli vízhiány/vízminőség probléma nem tartozik a karbantartási kötelezettségünkbe, csak abban az esetben tudunk segíteni, ha az egész ingatlanon tapasztalható a jelenség, ez esetben viszont öblítésre/elzárásra vonatkozó bejelentést is csak a közös képviselőtől fogadunk el. 

Családi házban felmerülő vízhiány

Amennyiben a probléma minden vízvételi helyet érint, kérjük, ellenőrizze a főmérőt (bekötési mérőt). Ha a főmérőn látható fekete csillagkerék folyamatosan forog, csőtörése van, forduljon szerelőhöz. 

Amennyiben a probléma minden vízvételi helyet érint, kérjük, ellenőrizze a főmérőt (bekötési mérőt). Ha a főmérőn látható fekete csillagkerék folyamatosan forog, csőtörése van, forduljon szerelőhöz.

Társaságunk karbantartási kötelezettsége a főmérő utáni belső elzáróig (a mérő és a ház között, a ház felé eső elzáró), vagy annak hiányában a mérő után a ház felé eső 10 cm-ig terjed ki. Minden, ami ennél beljebb van belső hálózatnak számít, így a hibajavítással kérjük, keressen vízszerelőt. 

Ha a mérő előtt látja a vízfolyást, vagy nem megállapítható, honnan folyik a víz, kérjük, jelezze ide kattintva megtekinthető elérhetőségeinken.  

Vízhiány télen – fagyott vezeték

Téli időszakban a nem megfelelően szigetelt vízaknában lehetséges úgynevezett jégdugó kialakulása. 

Amennyiben vízhiányt tapasztal célszerű ezt is ellenőrizni, illetve hogy nincs-e elfagyva/elrepedve a mérő. Ha a mérőn repedés, sérülés is látszik, vagy folyik, kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon. 

Amennyiben a mérőn nem látszik sérülésre utaló jel, óvatosan melegítse fel az aknát hősugárzóval, vagy a készülék környezetét hajszárítóval. 

Fokozatosan végezze a melegítést, erős/közvetlen hőhatásnak semmiképp ne tegye ki a készüléket.

Mérővel kapcsolatos hibák

Ez esetben törekedni kell arra, hogy a lehető legrövidebb időn belül értesítsük a karbantartásra kötelezett, és a bejelentett hiba elhárításában illetékes személyt, vagy szervezetet. 

Ehhez kérjük, válasszon az alábbi lehetőségek közül

Elfagyott a mérő

Amennyiben az aknában lévő vízmérő elfagyott, vagy ha a mérőn repedés, sérülés is látszik, vagy folyik, kérjük, jelezze a hibabejelentes@vizmuvek.hu e-mail címen, vagy a 06 80 247 247-es telefonszámon. 

Amennyiben a mérőn nem látszik sérülésre utaló jel, óvatosan melegítse fel az aknát hősugárzóval, vagy a készülék környezetét hajszárítóval. Fokozatosan végezze a melegítést, erős/ közvetlen hőhatásnak semmiképp ne tegye ki a készüléket.

Bepárásodott a mérő

Újonnan szerelt/cserélt mérők esetén előfordul, hogy rövid ideig (hetek) párakicsapódás jelenik meg a mérők számlapján. Ez teljesen természetes, idővel magától eltűnik.

Ha mindez hosszabb ideje áll fenn, akkor lehetséges a külső-belső hőmérséklet különbségből fakadó pára jelenik meg a mérő számlapján. Ilyenkor javasoljuk, hogy meleg vizes törölközővel tekerje körbe a mérőt, és hagyja rajta rövid ideig (~20 perc). Jellemzően a folyamat végére a pára lecsorog, és a mérő olvashatóvá válik. 

Ha mindez nem segít:

Megállt a mérő

Ha az aknában, pincében felszerelt mérő állt meg, ez esetben kérjük, jelezze ide kattintva online ügyfélszolgálatunkon üzenetként a készülékhely és gyári szám megjelölésével, vagy elérhetőségeinken.  

A lakásban felszerelt mérők esetén kérjük, jelezze a problémát a bekötési mérő felhasználójának (jellemzően a közös képviselő) és olvassa el ide kattintva a honlapon közzétett mellékmérők cseréjéről szóló információkat.