Elérhetőségek
Ügyfélszolgálati igazgató: Girasek Balázs
Online ügyintézés és üzenetküldés
Online ügyfélszolgálatunk kényelmes, a nap bármely órájában elérhető ügyintézési lehetőséget biztosít Önnek.
Az online felület a Fővárosi Vízművek Zrt. jelenlegi és jövőbeni ügyfelei számára is teljes körű ügyintézési lehetőségeket kínál. Érdemes tehát a könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb ügyintézést, vagyis az online ügyfélszolgálatot választani.
Online ügyfélszolgálaton intézhető ügyek
- Átírás kezdeményezése
- Csekkpótlás, kifizetés, visszautalás kérés
- Csoportos lakás-mellékvízmérővel kapcsolatos megrendelés
- Csőtöréskeresés és műszeres nyomvonalkeresés
- Elvi nyilatkozat
- E-számla, számlázási mód váltás
- Fogyasztás kimutatás
- Használatbavételi engedély
- Időpont módosítás
- Időpontegyeztetés személyes ügyintézéshez
- Korábbi mérőállások megtekintése
- Közműegyeztetés, forgalomtechnikai terv, közútkezelői és tulajdonosi hozzájárulás megrendelő
- Közös képviselő változás
- Lakás-mellékvízmérő csere, üzembe helyezés
- Locsolási kedvezmény
- Mellékvízmérő számlázás újraindítás
- Meghatalmazás feltöltése
- Mérőállás rögzítése
- Mérőcsere, üzembe helyezés időpont módosítás
- Online indított ügyeim, szolgáltató válaszainak megtekintése
- Részérték módosítása
- Számlaegyenleg és történet lekérése, letöltése
- Számlák befizetése
- Számlák megjelenítése
- Számlamásolat kérése
- Szennyvíz elszállítás megrendelése
- Szerződés felmondása
- Lakás-mellékvízmérők adatainak megtekintése letöltése
- Szerződéses dokumentumok letöltése (szerződés, munkalap, meghatalmazás)
- Tartozásigazolás letöltése
- Tervjóváhagyás igénylése
- Tűzcsap vízhozam mérés megrendelése
- Új lakás-mellékvízmérő számlázásba vételi igény leadása (mérők beszerelését követően)
- Új locsolási mellékmérő számlázása vételének igénylése (mérő beszerelését követően)
- Új víz- és szennyvízbekötés igénybejelentése
- Új víz- és szennyvízbekötés megrendelése (árajánlat alapján)
- Üzenetküldés
- Vízálló védelem biztosítás kötése
- Vízhordási engedély igénylése
- Vízvizsgálatok megrendelése
A felsorolt ügyintézéseken kívül Üzenetküldés menüpontban bármely egyéb témában megkereshet minket.
Hibabejelentés
Társaságunk karbantartási kötelezettségébe tartozó vízfolyással, szerelvényekkel, mérőkkel kapcsolatos hibabejelentő vonalunk a nap 24 órájában elérhető. Ezen a telefonszámon kizárólag hibabejelentéssel kapcsolatos hívásokat fogadunk és csak a társaságunk illetékességébe tartozó hibákat állítjuk helyre.
Ha a munkatársaink a helyszínen megállapítják, hogy a hiba nem társaságunk karbantartása alá tartozó szakaszon van, vagy az ingatlanra történő bejutás nem biztosított számukra, kiszállási díjat számlázunk ki a bejelentők/felhasználók felé.
Hibabejelentő vonal
Az azonnali intézkedést igénylő munkák esetén a gyorsabb és hatékonyabb kiszolgálás érdekében kérjük, válassza a telefonos kapcsolatfelvételt!
E-mailben
A hibabejelentes@vizmuvek.hu címen várjuk bejelentését.
Amennyiben e-mailt küld nekünk, a gördülékeny ügyintézéshez kérjük, szíveskedjen megadni telefonszámát, és a hibajelenség címét, pontos helyét.
Mérőállás bejelentés
Mérőállását a nap 24 órájában bediktálhatja az online ügyfélszolgálatunkon és Otthon+ applikáción keresztül vagy a mérőállás bejelentő vonalunkon a diktálási időszakon belül.
Online ügyfélszolgálaton
Online ügyfélszolgálatunkon a mérőállás bejelentéséhez nem szükséges regisztráció, de regisztrációval természetesen egyszerűbb.


Mobil telefonról
Vezetékes telefonról
Személyes ügyintézés
A gyorsabb ügyintézésért és a sorbanállás elkerülése érdekében kérjük, foglaljon időpontot a kívánt ügyfélszolgálatra az alábbi gomb megnyomásával:
Személyes ügyfélszolgálaton intézhető ügyek
- hibabejelentés
- vízszolgáltatással, szolgáltatóval vagy ügyintézési folyamattal kapcsolat információkérés
- új bekötés, ikresítés, elvágás, szüneteltetés, bővítés, megszüntetés bejelentésre vonatkozó dokumentumok átvétele
- mellékszolgáltatási szerződés átvétel, cseredokumentációk átvétele, újraindítás,
- locsolási vízmérő hozzájárulás vagy megállapodás átvétel,
- vízminőséggel kapcsolatos bejelentés
- felhasználó személyében történő változást bejelentő, igazoló dokumentumok átvétele
- felhasználó adataiban bekövetkező változások bejelentése, közös képviselő váltás, székhelyváltozás bejelentés
- kártérítési igény bejelentése
- más felhasználó, elkülönített vízhasználó szabálytalan vízvételezésére vonatkozó bejelentés
- panaszbejelentés
- egyéb, szolgáltatással, szolgáltatóval kapcsolatos bejelentés
- időpont egyeztetetés kivizsgálás, mérőcsere céljából
- vízmérő rendkívüli hitelesítésének kérelme
- méltányossági és jóváírási kérelmek
- részszámla-érték módosítása
- számlamásolat, tartozás igazolás, fogyasztás igazolás kiállításának kérelme
- számlázással, befizetéssel kapcsolatos ügyintézés, információkérés, bejelentés
- részletfizetési megállapodás kötése
- pénztári be-, és kifizetés (csak a központi ügyfélszolgálati irodában)
Telefonos ügyfélszolgálat
Ügyfélszolgálatunk hétfőtől szerdáig 8:00 – 16:00 óra, csütörtökön 8:00 – 20:00 óra, pénteken 8:00 – 15:00 óra között fogadja hívását.
Munkatársaink ugyanazon adatokat látják, melyet az online felületen a regisztrált ügyfelek erről a linkről le tudnak kérdezni, és azzal megegyező időpontokat tudnak adni.
Minden készülékről
A Vízvonal telefonszáma mobiltelefonról is a 06 1-es előhívóval hívható.
20-as, 30-as, 70-es és egyéb előhívókkal a Vízvonal nem érhető el.
A Vízvonalon választható IVR menüpontok
1. Panaszbejelentés
2. Átírás, adatváltozás bejelentés
2.1. Lakásmellékmérő átírás
2.2. Főmérő átírás, adatváltozás (aknában, pincében)
2.3. Szerződéses adatok pótlása
3. Leolvasással kapcsolatos ügyintézés
3.1. Lakásmellékmérő leolvasás
3.2. Főmérő leolvasás (aknában, pincében)
3.3. Diktálás az éves leolvasási időszakban
4. Számlázással kapcsolatos ügyintézés
4.1. Folyószámla- egyenleg lekérdezés
4.2. Lakásmellékmérő számlázás
4.3. Főmérő számlázás (aknában, pincében)
5. Mérőcsere-ügyintézés
5.1. Lakásmellékmérő csere
5.2. Főmérő csere (aknában, pincében)
5.3. Locsolási célú mellékmérő csere
6. Műszaki ügyintézés
6.1. Vízhálózati ügyintézés
6.2. Csatornahálózati ügyintézés
7. Szennyvízelszállítás megrendelése
7.1. Meglévő ügyfél vagyok
7.2. Új ügyfél vagyok
8. Általános információk és Vízplusz szolgáltatások
8.1. Online ügyfélszolgálati tájékoztató
8.2. Vízplusz szolgáltatások
8.2.2. Vízálló védelem biztosítás
8.2.3. Laborszolgáltatások
8.2.4. Csőtöréskeresés szolgáltatások
8.2.5. Komplex vízipari megoldások egy kézből
8.3. Mérőállás bejelentés lehetőségei
8.3.1. Zöldszámon történő mérőállás rögzítés
8.3.2. Otthon+ szolgáltatás
8.3.3. Online ügyfélszolgálat
8.4. Locsolási kedvezmények
8.5. Adatkezelési tájékoztató
8.6. Szezonális tippek, tanácsok
8.7. Azonosítással kapcsolatos információk
8.8. Aktuális információk
9. Angol/English
Telefonon intézhető megkeresések
- hibabejelentés
- vízszolgáltatással, szolgáltatóval vagy ügyintézési folyamattal kapcsolatos információkérés
- időpont egyeztetetés kivizsgálás, mérőcsere céljából
- időpont egyeztetés ügyintézésre
- vízmérő rendkívüli hitelesítésének kérelme
- méltányossági és jóváírási kérelmek
- vízminőséggel kapcsolatos bejelentés
- részszámla-érték módosítása
- számlamásolat, tartozásigazolás, fogyasztás igazolás igénylése
- számlázással, befizetéssel kapcsolatos információkérés
- fizetési mód módosítása (kivéve csoportos beszedési megbízás, elektronikus számla)
- levelezési cím, e-mail cím módosítása
- mérőállás bejelentés (a Fővárosi Vízművek Zrt. mérőállás bejelentő automata vonalán)
- kártérítési igény bejelentése
- más felhasználó, elkülönített vízhasználó szabálytalan vízvételezésére vonatkozó bejelentés
- panaszbejelentés
- egyéb, szolgáltatással, szolgáltatóval kapcsolatos bejelentés
- leolvasás pótlására vonatkozó igények, nyomtatványok, dokumentumok igénylése
Elektronikus ügyintézés
E-papír
Az e-papír szolgáltatás bejelentkezéshez Ügyfélkapu regisztrációval szükséges rendelkezni.
Bejelentkezést követően először a címzettet kell kiválasztania: Fővárosi Vízművek Zrt., majd a Fővárosi Vízművek Zrt. nevével jelölt ügytípusok közül válassza ki az Önnek megfelelőt. A témacsoport mező a fenti két mező kitöltését követően automatikusan kitöltésre kerül. Ezt követően szövegesen begépelheti a társaságunk számára küldendő információkat, kérelmeket.
Kérjük, hogy amennyiben olyan megkereséssel fordul hozzánk, melynek érdemi ügyintézéséhez kitöltendő nyomtatvány is szükséges, akkor azt lehetőség szerint – a szükséges aláírásokkal ellátva – csatolja a bejelentéséhez. Nyomtatványaink erre a linkre kattintva tölthetők le.
Elektronikus aláírással nem rendelkező lakossági ügyfeleinknek lehetőségük van elektronikus aláírást igénylő dokumentumot, az úgynevezett AVDH (azonosításra visszavezetett dokumentum-hitelesítés) szolgáltatással benyújtaniuk a https://niszavdh.gov.hu oldalon keresztül társaságunkhoz.
Hivatali kapu
Társaságunk elektronikus ügyintés biztosítására kötelezett szervezet számára biztonságos kézbesítési szolgáltatáson keresztül is elérhető az alábbi azonosító adatok felhasználásával:
Hivatal rövid neve: FOVIZ
KRID azonosító: 207342199
SZÜF
Papír alapú ügyintézés
Amennyiben levelet, dokumentumot kíván számunkra küldeni, kérjük, az alábbi címre postázza:
1397 Budapest, Pf. 512.